زمان حذف و اضافه نیمسال اول 92-91

زمان حذف اضافه از تاریخ 16/7/91 لغایت 19/7/91 می باشد.

۱۳۹۱/۷/۴      

زمان نهایی تحویل کارآموزی و پروژه اساتید ذیل

 

برای مشاهده تاریخ نهایی تحویل کارآموزی ( مهندس چرختاب-مهندس نیک فهم-مهندس گنجه خسروی-مهندس ضمیری-مهندس حدادی زاده)روی ادامه کلیک کنید .

 
۱۳۹۱/۶/۲۵      

ثبت نام پذیرفته شدگان کنکور سراسری 91

دانشجویان جدیدالورود سال 91 ( مقاطع تحصیلی کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته ) جهت اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت نام روی ادامه کلیک نمایند 

۱۳۹۱/۶/۲۴      

مشکل مخابراتی در مورد تاخیر در ارسال پیامک

با سلام در ساعت 17 امروز 19 شهریور 1391 از سامانه پیامک موسسه دو پیامک خدمت دانشجویان گرامی ارسال شده است. طبق اعلان مخابرات به دلیل اختلالات مخابراتی ارسال پیامک ها امروز با تاخیر انجام می شود. تا این ساعت سامانه، گزارش دریافت پیامک توسط کاربران را دریافت ننموده است لذادر صورتی که پیامک  های موسسه در ساعت نا مناسبی از شبانه روز بدستتان رسید پیشاپیش عذرخواهی می نماییم.

با تشکر

امور انفورماتیک موسسه

۱۳۹۱/۶/۲۰      

تحویل پروژه درس کارآموزی دکتر نیک بین

 تحویل کارآموزی آقای دکتر نیک بین روز چهارشنبه مورخ  29/6/91 ساعت 11 صبح در ساختمان شماره 1 برگزار می گردد.  اداره آموزش موسسه

۱۳۹۱/۶/۱۹      

اطلاعیه وزارت علوم در مورد افزایش 10 درصدی شهریه متغیر دانشجویان ورودی قدیم

افزایش ده درصدی شهریه متغیر دانشجویان ورودی قدیم
طبق مصوبه هیات امنا شهریه متغیر کلیه دانشجویان ورودی قدیم موسسه آموزش عالی دیلمان (فقط شهریه متغیر بدون افزایش در شهریه ثابت نسبت به پایه سال تحصیلی 1390-91 ) از نیمسال اول سال تحصیلی 92-91 افزایش می بابد.
وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری تاریخ 14/5/1391   شماره 24/106483
اطلاعیه تکمیلی
قابل توجه کلیه دانشگاه ها و موسسات غیر دولتی-غیر انتفاعی
موضوع:نحوه اعمال افزایش شهریه سال تحصیلی 1391-92
دانشگاه ها و موسساتی که دارای هیات امنا مصوب می باشند می توانند تا سقف 15 درصد نسبت به افزایش شهریه متغیر و ثابت برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی 92-91 و 10 درصد برای کلیه دانشجویان ورودی قدیم فقط شهریه متغیر (بدون افزایش در شهریه ثابت نسبت به پایه سال تحصیلی 1391-1390 اقدام نموده و یک نسخه از مصوبه هیات امنا برای دفتر هیات امنا مرکزی وزارت متبوع و نسخه دیگر جهت این اداره کل ارسال گردد.


 

۱۳۹۱/۶/۱۷      

تمدید مهلت انتخاب واحد

 

قابل توجه دانشجویانی که در زمان تعیین شده موفق به انتخاب واحد نشده اند انتخاب واحد دانشجویان  از ساعت 13  روز شنبه مورخ  18/6/91 لغایت 20/6/91 تمدید شد .بدیهی است این زمان قابل تمدید مجدد نخواهد بود .
 
آموزش موسسه آموزش عالی دیلمان
۱۳۹۱/۶/۱۶      

زمان انتخاب واحد دانشجویان معمــاری

زمان انتخاب واحد دانشجویان معمــاری از 23/6/91 لغایت 25/6/91 می باشد .

۱۳۹۱/۶/۱۶      

دانشجویان تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی

 

دانشجویان تحت پوشش کمیته امدادامام خمینی (ره) قبل از انجام انتخاب واحدبه امور دانشجویی (خانم توانچه) مراجعه نمایند.
امور دانشجویی دانشگاه
۱۳۹۱/۶/۱۵      

وام دانشجویی مرحله دوم

 

وام دانشجویی مرحله دوم به حساب دانشجویان مشمول واریز گردید.
 
دانشجویان بهره مند از وام(لیست شماره 1) می توانند جهت برداشت مبلغ وام به شعب بانک صادرات سراسر کشور مراجعه نمایند.
 
   امور دانشجویی دانشگاه
۱۳۹۱/۶/۱۵      

بن کارت الکترونیک خرید کتاب

 

دانشجویان ثبت نامی دریافت بن کارتالکترونیک خرید کتابمی توانند بادرست داشتن کارت دانشجویی جهت دریافت بن کارت خود به خانم توانچه مراجعه نمایند.

 


۱۳۹۱/۶/۱۵      

ثبت نام پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد91

 

ثبت نام کارشناسی ارشد منحصراً در یکی از روزهای شنبه 18/6/91 ، یکشنبه 19/6/91 و دوشنبه 20/6/91 انجام خواهد شد

ه‍- مدارک‌ لازم‌ برای‌ ثبت‌نام‌
1- اصل‌ مدرک‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) مورد تایید وزارت‌ علوم‌ ، تحقیقات‌ و فناوری‌ که‌ در آن‌ معدل‌ دوره‌ کارشناسی‌ (لیسانس‌) قید شده‌ باشد و سه برگ  فتوکپی‌ آن‌.
تبصره‌1-پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ به‌ دلایلی‌ قادر به‌ ارائه‌ اصل‌ مدرک‌ کارشناسی (لیسانس‌) نمی‌باشند، لازم‌ است‌ اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌یاموسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) با محتوی فرم ذیل این اطلاعیه را ارائه‌ نمایند.
تبصره‌2-پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ تا تاریخ 31/6/91 فارغ التحصیل می شوند، به عبارت دیگر در زمان ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون دانشجو بوده‌اند، لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس‌(‌0) تا (20) تا تاریخ 31/6/90 توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی در فرم ذیل درج و پس از تایید مسوول ذیربط بهنگام ثبت نام ارائه گردد.

 

دریافت فرم تاییدیه معدل فرمت PDFدر سایت سنجش  و دانشگاه موجود می باشد فایل pdf 

2 - اصل‌ شناسنامه‌ و کارت ملی و سه  سری‌ فتوکپی‌ از تمام‌ صفحات‌ آنها.
3 - شش‌ قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌.
تبصره- 12 قطعه‌ عکس‌ تمام‌ رخ‌ 4×3 تهیه‌ شده‌ در سال‌ جاری‌ منحصراً برای‌ برادرانی‌ که‌ با توجه‌ به‌ ضوابط پس‌ از ثبت‌نام‌ در موسسه‌ آموزش‌ عالی‌،برای‌ آنان‌ معافیت‌ تحصیلی‌ صادر می‌گردد.
4 - مدرکی‌ که‌ وضعیت‌ نظام‌ وظیفه‌ را باتوجه‌ به‌ بند «مقررات‌ وظیفه‌ عمومی»‌ مندرج‌ در صفحه 2 دفترچه‌ راهنمای‌ شماره‌ یک‌ آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات‌ تکمیلی‌ (دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشدناپیوسته‌ داخل‌) سال 1391 مشخص‌ کند (برای‌ برادران‌).
5- حکم‌ مرخصی‌ سالانه‌ یا موافقت‌ کتبی‌ و بدون‌ قید و شرط سازمان‌ متبوع‌ برای‌ کارمندان‌ دولت.
6- معرفی‌نامه‌های‌مذکوردرذیل‌لازم‌است‌حداکثرتا قبل‌ از انتخاب‌ واحد برای‌ نیمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی‌ 92-1391 توسط پذیرفته‌شدگان‌ از محل مربوط اخذ و به‌ موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ قبولی‌ تحویل‌‌ گردد، ‌در غیر این‌ صورت‌ از ثبت‌نام ‌آنان ‌برای ‌نیمسال‌ دوم‌ سال‌ تحصیلی‌ جاری‌ ممانعت‌ به‌ عمل‌ خواهد آمد و قبولی‌ آنان‌ «کان‌ لم‌ یکن‌» تلقی‌ می‌گردد.
تبصره‌-براساس‌ هماهنگی‌ های‌ انجام‌ شده‌ ، گواهی‌ های‌ مربوط به‌ ردیف 1-6 توسط ارگانهای‌ ذیربط بطور یکجا به‌ موسسه‌ آموزش‌‌عالی‌ محل ‌قبولی‌ پذیرفته‌ شدگان‌ ارسال‌ خواهد شد.
1-6- معرفی‌نامه‌رسمی‌ازستادمشترک‌ سپاه‌پاسداران‌انقلاب‌ اسلامی‌ ویاوزارت‌ جهادکشاورزی باامضاء و مهر هریک‌ از روسای‌ ارگانهای‌ مذکور که‌ در آن‌قید شده‌ باشد داوطلب‌ باتوجه‌ به‌ ماده‌ 1 و تبصره‌های‌ 4 گانه‌ آن‌ در آیین‌نامه‌ اجرایی‌ قانون‌ ایجاد تسهیلات‌ برای‌ ورود رزمندگان‌ و جهادگران‌داوطلب‌ بسیجی‌ به‌ دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالی‌ وسایرشرایط مندرج‌ در آیین‌نامه‌ مذکور واجد شرایط استفاده‌ از سهمیه‌ رزمندگان‌ می‌باشد.
2ـ6ـ با توجه به ادغام ارگانهای بنیاد شهید انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد کل امور آزادگان تحت عنوان بنیاد شهید و امور ایثارگران به اطلاع آن دسته از داوطلبانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان پذیرفته‌ شده‌اند، می‌رساند در زمان ثبت‌نام ملزم به ارائة تأئیدیه سهمیه ثبت‌نامی نمی‌باشند و ملاک عمل برای ثبت‌نام همان عنوان درج شده در لیست‌های ارسالی به مؤسسات می‌باشد.
7- اصل‌ گواهی‌ تایید شده‌ توسط دانشگاه‌یا موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ اخذ کارشناسی‌ (لیسانس‌) برای‌ آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ با توجه‌ به‌مفاد آیین نامه ادامه تحصیل فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی مصوب 31/2/1386 وزارت‌ علوم‌، تحقیقات‌ و فناوری‌ با امتیاز‌ رتبه‌ اول‌ پذیرفته‌ شده‌اند.

8- اصل ریزنمرات دوره کارشناسی به همراه سه سری کپی

9- اصل مدرک کاردانی برای دانشجویان کارشناسی ناپیوسته به همراه سه سری کپی

10- اصل ریزنمرات به همراه سه سری کپی


و‍- تذکرات‌ مهم
1ـ حضور شخص پذیرفته شده جهت ثبت‌نام الزامی است و ثبت‌نام منحصراً در تاریخهای اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک کامل مندرج در این اطلاعیه صورت می‌پذیرد.
2ـ به پذیرفته‌شدگان توصیه می‌شود قبل از مراجعه در تاریخ‌های تعیین شده جهت ثبت‌نام، اطلاعات تکمیلی را در سایت اینترنتی دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل قبولی خود مطالعه نمایند.
3ـ معدل‌ لیسانس‌ پذیرفته‌ شده‌ باید با معدلی‌ که‌ قبلاً در زمان ثبت نام و یا شرکت در آزمون به‌ سازمان‌ اعلام‌ نموده‌، یکسان‌ باشد، بدیهی است از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک آنان کمتر از معدل اعلام شده به این سازمان باشد) جداً خودداری خواهد شد.
تبصره‌-پذیرفته‌شدگانی‌ که‌ تا تاریخ‌ 31/6/91 فارغ‌التحصیل‌ می‌شوند، لازم‌ است‌ معدل‌ کل‌ واحدهای‌ گذرانده‌ شده آنان‌ بر اساس‌ «0» تا«20» تا تاریخ 31/6/90 توسط موسسه‌ آموزش‌ عالی‌ محل‌ فارغ‌التحصیلی‌ در فرم‌ مذکور‌ درج‌ گردد. به عبارت دیگر آندسته از داوطلبانی که در زمان ثبت نام برای شرکت در این آزمون دانشجوی سال آخر بوده اند نیز معدل واحدهای گذارنده خود را تا تاریخ 31/6/90 برمبنای«0» تا «20 » وتا دو رقم اعشار در فرم مذکوردرج نمایند.
4- توجه : نظر به اینکه در دستورالعمل ثبت نامی ارسالی به کلیه دانشگاهها و موسسات پذیرنده دانشجو در آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل) سال 1391 ابلاغ گردیده است تا از ثبت نام پذیرفته شدگانی که دارای مغایرت معدل (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده در اطلاعات ثبت نامی از طرف داوطلبان به این سازمان باشد) می‌باشند، جداً ممانعت به عمل آورند، لذا ضرورت دارد این دسته از پذیرفته شدگان به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نموده و مدارک مندرج لازم مندرج در این اطلاعیه را به آنجا ارائه نمایند تا ثبت‌نام موقت از آنان بعمل آمده و بررسی لازم در مدارک و مستندات ارائه شده صورت گیرد. داوطلبانی که دارای مغایرت معدل می‌باشند می‌بایست وضعیت نهایی خود را تا پایان مهرماه از دانشگاه محل قبولی پیگیری نموده و از مراجعه به این سازمان جداً خودداری نمایند. درصورت لزوم چنانچه در این رابطه سوالی دارند می‌توانند از طریق سایت سازمان در بخش پاسخگویی اینترنتی اقدام نمایند. بدیهی است به مراجعات حضوری و هر نوع مکاتبه‌ای غیر از سایت این سازمان پاسخ داده نخواهد شد.
5ـ از پذیرفته‌شدگانی‌که‌ حداکثر تا تاریخ‌ 31/6/91 فارغ‌التحصیل‌ نشوند،ثبت‌نام‌ به‌ عمل‌ نخواهد آمد و ضمن‌ «کان‌ لم‌ یکن» تلقی‌ شدن‌ قبولی‌ آنان‌طبق‌ مقررات‌ با آنان‌ رفتار خواهد شد.
در هرمرحله‌ از ثبت‌نام‌ و هنگام‌ تحصیل‌، چنانچه‌ مشخص‌ گردد که‌ داوطلبی‌ حقایق‌ را کتمان‌ نموده‌ و یا اطلاعات غلطی ارائه و واجد شرایط نمی‌باشد، قبولی‌ وی‌«کان‌لم‌ یکن‌» تلقی‌ شده‌ و طبق‌ مقررات‌ با وی‌ رفتار خواهد شد.

 

۱۳۹۱/۶/۱۴      

تغییرات در نحوه پرداخت آنلاین شهریه

 

پرداخت شهریه  صرفا به صورت آنلاین و از طریق سامانه آموزش انجام می شود.

همزمان با شروع انتخاب واحد نیمسال اول سال تحصیلی 91-92 تغییراتی در نحوه پرداخت شهریه ایجاد شده است.شماره حساب های بانکی موسسه که قبلا جهت پرداخت شهریه از طریق شعب در نظر گرفته شده بودند در حال حاضر غیر قابل پرداخت از طریق شعب بانک هستند و کلیه پرداخت ها صرفا از طریق پرداخت آنلاین انجام خواهد شد.بنابراین از مراجعه حضوری به بانک بپرهیزید.

دانشجویان گرامی باید با دقت موارد ذیل را مورد توجه قرار دهند. مسولیت عواقب هر گونه نا آگاهی و عدم رعایت کردن موارد با شخص دانشجو می باشد.

.1- در روز اعلام شده از طریق اداره آموزش جهت انتخاب واحد(که در قسمت اخبار و اطلاعیه های جدید همین وبسایت منتشر شده است) وارد سامانه آموزش شده و انتخاب واحد نمایید. لازم بذکر است شما بدون پرداخت هیچ گونه وجهی قادر به انتخاب واحد خواهید بود(در صورتی که بدهی قبلی نداشته باشید)

2- بعد از پایان انتخاب واحد شهریه ثابت و متغیر شما بطور خودکار توسط سیستم محاسبه شده و اعلام می شود. در این مرحله انتخاب واحد شما موقت بوده و نهایی نشده است. جهت نهایی شدن انتخاب واحد باید دانشجو از طریق همان سامانه و قسمت پرداخت آنلاین شهریه اقدام به پرداخت آنلاین کل شهریه ثابت و متغیر نماید. با پایان مراحل پرداخت آنلاین انتخاب واحد شما نهایی می شود.

تذکرات مهم

1-بعد از انتخاب واحد و ظاهر شدن انتخاب واحد موقت شما که به رنگ زرد در سیستم نمایش داده می شود صرفا 7 روز جهت پرداخت انلاین شهریه فرصت دارید. در صورت عدم پرداخت در مهلت تعیین شده انتخاب واحد شما بصورت اتوماتیک از سیستم حذف می شود.

2- انتخاب واحد های موقت در هیچ کدام از لیست های آموزشی اعم از لیست حضور و غیاب و .. ظاهر نمی شود.

3-از دانشجویان گرامی خواهشمندیم از مراجعات حضوری پرهیز نموده و سوالات خود را از طریق قسمت ارتباط با ما مطرح نمایند. یا به شماره 30002828500000 پیامک نمایید. پاسخ ها در قسمت پرسش و پاسخ قرار داده خواهند شد. در صورت عدم موفقیت در پرداخت آنلاین به دلیل مشغول بودن سرور بانک مراحل پرداخت را چند ساعت بعد تکرار نمایید. و از مراجعه حضوری بپرهیزید.

4-توصیه می شود بلا فاصله بعد از انتخاب واحد و یا حد اکثر تا پایان مهلت انتخاب واحد در همان روز  اقدام به پرداخت آنلاین شهریه و نهایی نمودن انتخاب واحد نمایید.

جهت آشنایی با مراحل پرداخت آنلاین شهریه می توانید از فایل های جدول زیر بهره مند شوید.

5-برای ورود به سامانه آموزش از اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید. سامانه آموزش (http://80.191.187.158/)

6- به منظور رفاه حال دانشجویان عزیز علاوه بر درگاه الکترونیکی بانک تجارت ، درگاه الکترونیکی بانک سامان نیز به سامانه افزوده شده است.

 

ردیف راهنما یا دستورالعمل فایل
1 راهنمای تصویری رزرو اینترنتی غذا (اتوماسیون سلف) موسسه آموزش عالی دیلمان   (دانلود فایل ورد)
2 اطلاعیه نحوه پرداخت شهریه دانشجویان و شارژ کارت تغذیه موسسه آموزش عالی دیلمان به صورت الکترونیکی با استفاده از کارت های صادره بانک های عضو شتاب   (دانلود فایل ورد)

مزایای روش

الف-نیازی به مراجعه حضوری به بانک نخواهید داشت.

ب-سیستم بلافاصله  بدهی صفر برای شما ثبت می نماید و نیازی به انتظار برای ثبت فیش از طریق موسسه که معمولا یک ماه تا بعد از انتخاب واحد به طول می انجامد ندارید.

ج- احتمال خطا در ثبت صدها فیش توسط کارشناسان موسسه به صفر می رسد.

د- پرداخت آنلاین شهریه در زمان مقرر شده ضامن افزایش کیفیت خدمات آموزشی از طریق موسسه خواهد بود.

با تشکر از همکاری شما 

 

پرسش و پاسخ

بعضی از دانشجویان در مراجعات حضوری ابهاماتی به صورت ذیل داشتند که از این طریق اقدام به پاسخگویی نمودیم:

1-آیا برای پرداخت آنلاین حتما باید کارت عابر بانک تجارت یا سامان داشته باشم؟
 
پاسخ:نه خیر به هیچ عنوان ، شما با داشتن هر کدام از کارت های عابر بانک که عضو شبکه شتاب هستند از جمله کارت های بانک ملی،ملت،تجارت،پارسیان و ...... می توانید اقدام به پرداخت انلاین نمایید. بانک تجارت و سامان صرفا درگاه های الکترونیکی موسسه هستند و با هر کارتی که عضو شبکه شتاب هست می توانید پرداخت آنلاین را انجام دهید. درست مثل این است که شما مثلا با کارت بانک ملی از عابر بانک ، بانک مسکن می توانید پول برداشت نمایید.
فقط کافی است رمز دوم کارت بانکی خود را فعال نمایید. شماره 16 رقمی کارت، کد 3 یا 4 رقمی کارت، تاریخ انقضا ی کارت و رمز دوم کارت اطلاعات مورد نیاز در پرداخت های الکترونیکی هستند.
نکته: فقط برای فعال کردن رمز دوم کارت باید از عابر بانک های همان بانک استفاده نمایید . به عنوان مثال اگر کارت شما بانک صادرات است برای فعال کردن رمز دوم نمی توانیداز عابر بانک های بانک ملت استفاده نمایید. و در صورتی که قبلا اقدام به فعال کردن رمز دوم نموده اید دیگر نیازی به این کار ندارید.
 
2-من خودم کارت بانکی ندارم آیا می توانم با کارت بانکی یکی از اعضای خانواده یا دوستم اقدام به پرداخت نمایم؟
 
پاسخ:بله شما می توانید با هر کارت بانکی اعم از اینکه کارت مال شما باشد یا نباشد اقدام به پرداخت آنلاین شهریه نمایید فقط کافی است مبلغ شهریه در کارت موجود بوده و رمز دوم کارت فعال باشد.
 
3- امروز صبح اقدام به پرداخت آنلاین نمودم ولی پرداخت موفق نبود؟
 
پاسخ: با فاصله چند ساعت دوباره اقدام نمایید. سعی کنید از اینترنت پرسرعت استفاده نمایید و از پرداخت بعد از ساعت ده و نیم شب بپرهیزید.
 
تذکر1:برای ورود به سامانه آموزش از اینترنت اکسپلوررنسخه 6 به بالااستفاده نمایید.
تذکر2: در نظر داشته باشید که  کاهش زمان اتلاف شده شهروندان در ترافیک،اطلاع رسانی سریع، عرضه بهتر خدمات، توزیع عادلانه تر امکانات، کاهش آلودگی محیط زیست، افزایش اشتغال و بهبود مدیریت پایدار شهری از ویژگی های مهم خدمات الکترونیکی است.و به افزایش رفاه و ارتقای فرهنگ کمک می کند. بنابراین سعی نماییم با گسترش فرهنگ استفاده از خدمات الکترونیک زمینه را برای ارایه خدمات الکترونیکی بیشتر از طرف موسسه را آماده تر نماییم.
۱۳۹۱/۶/۱۴      

اطلاعیه مهم تغییر زمان شروع کلاس ها

بعلت شروع  ثبت نام  دانشجویان ورودی جدید از تاریخ 26/6/91 لغایت 30/6/91 ؛ تشکیل کلیه کلاس های درس به 1/7/91 موکول گردید و زمان تشکیل کلاس های جبرانی متعاقباً اعلام خواهد شد .

۱۳۹۱/۶/۹      

صفحات : صفحه اول صفحه قبل   ...  
۴۴
 
۴۵
 
۴۶
 
۴۷
 
۴۸
 
۴۹
 
۵۰
 
صفحه بعد